måndag 10 mars 2014

Bygga in son självkänsla

Var ett tag sen jag skrev något i nattbarn. Mycket har hänt och man har kanske tappar lite av det där med självkänsla att man inte är värd något även om ger sig in för att det inte är så det är. Kan känna det mig det just här och just nu. att jag gillar det där bilspelet jag spelar men så trött på att se andra vara tuffast, bästa. Själv ser jag inte på det jag ser rädda små spelare som inte vågar stå på egen fot och måsta ha dubbla konton för att komma upp i högre nivåer. Blir bara så trött och less att se andra skryta om hur bra de är medans de skiter i om man själv är bra eller inte bra. Jag ska ta ett exempel som jag hitta lite från andra sidor här på internet bygga upp lite med mina egna ord. Det handlar lite om vad och hur jag känner det.
Jag är ju gängledare med mina två gäng på bilspelet biltjuv.se. Varit det länge nu. Men bland känner man att man inte orkar eller ja orkar och orkar det handlar väl lite mer om ett förvirrande vredesutbrott. Att bygga upp två identiska likadana gäng krävs det ju ett enormt stöd att hålla sig på banan och inte halka efter med något av dem. Ena gänget levlar lite långsamt, lite så där halvslarvit och har lite för mycket av de goda och ibland lite av det onda i sig. Men för mig insruerar jag hur jag  ska göra om jag inte har tid med att levla båda gängen. Detta skulle jag ju ha tänkt på innan jag startade mina två gäng. Men så kommer det en del gamla spelare som ska visa sig duktiga och ska försöka göra sig till åtlöje genom att försöka få mig ur balans och få mig ut banan. Spelar ingen roll vad de än säger så känns det som bara man gör fel hela tiden. När nån sitter och skryter om level efter level och hur de tar sig upp kvävs man nästan av att inte ens finna sig där inne. När nån kommer med spydiga kommentarer och det finns tendens att jag ska notera ner spysigheten än själva gänget som det andra gänget har att komma med. " Vi levlar miljjoner gånger fortare än er gäng. Det här är en enkel syssla som till och med andra kan lära sig."






 

Inga kommentarer: