fredag 29 september 2023

Börjar bli !!

 Börjar bli deprimerad igen vet inte varför. Känner bara jag vill dra täcket över huvudet och somna om igen när klockan ringer på morgonen. 

Känner ingen ork att jobba på dagliga verksamheten när jag är deprimerad. Men det får jag stå ut med om inget så faller jag ännu mer nedför i min depression. Och det vill jag inte. Som tur är jobbar jag bara 4 dar i veckan och går hem när jag gjort mina tre timmar här på dagliga verksamheten. 

Försöker undvika folk som är lätt att bli deprimerad och får ångest. Men det är svårt eftersom man träffar dem varje dag. Så jag försöker att inte bry mig, eftersom jag också har lätt att få ångest. Ibland när jag får ångest brukar det hjälpa att jag kollar film eller försöka sova vilket har hjälpt. Men på senast ar godis hjälpt eller att jag tröstätit. Eller att jag åkt ner på stan en lördag förmiddag. Då brukar det oftast bli godis eller mat jag köpt. 


Inga kommentarer: