fredag 17 augusti 2012

Fejkad död osv!

Har varit inne på detta ämne tidigare angående att skada sig själv. Nu ska jag ta upp om hur många runt om landet och kanske i hela världen ser på det här med att fejka någons död och månde. Ni minns väl Estonia färjan som gick under för många herrans år sen. Där personer som ville bli dödsförklarad fick sig raderas.

Men det här med fejkad död varför tar jag upp det? Jo för en tid sen råka jag kolla min mans facebook om en kvinna som utgick sig vara nån annan och berätta att denne som ägde kvinnans konto hade tagit livet av sig. Vet inte varför men man blev förbannad eftersom kvinnan tog kontakt med han även per mobil. Att fejka sin död eller att rent ut fejka skada sig själv kan bero på att personen har blivit dumpad eller mår psykiskt dåligt och behöver komma under vård eller behöver få prata med någon som förstår situationen. Men även inte trakassera de vänner eller utnyttja sina vänner att ta kontakt med andra. Detta kan leda till att de som får budskapet kan fara väldigt illa. Den kan till och med själv ta sitt liv eller lägga skulden på sig själv.

Så vad ni gör tänk på följande:
Våga ta hjälp.
Fejka inte om ditt mående.
Vid akuta ärenden ring 1177

Ni kan också maila till mig på natahlie.berglund@gmail.com
msn: natahlie.berglund@hotmail.se
Ni när mig ven på onlinespelen:
 http://www.biltjuv.se/?ref=103045
http://www.losvegos.nu/?ref=2302

Vid kontakt med mig via online spel så heter jag NaightisBlueBaby. Var noga med att medela  mig i Pm där inne vad ditt ärende gäller så att jag kan komma i kontakt med er så snart som möjligt. 

Ta hand om er. Kraaam

Inga kommentarer: