fredag 9 november 2012

Grupper på facebook !!


Hur korkade och ideotiskt det än är så har jag försökt att stötta upp den där gruppen. Är och hur dum får man bli. Herregud det sitter vuxna människor som trycker ner varann på ett sånt irreterande sätt att man mår illa av att läsa. Detta inslag ska handla om just fecebook och dessa grupper. För en tid sen gick jag med för att jag jobbar som bloggare och ungdomars uppförande och försöka hjälpa barn och ungdomar som mår skit. Och så finner man såna här kommentarer i en grupp: VVVVVVVV :O XXXXXXXX VVVVVVV vad är du nu gapig för? VVVVVVVV -..- VVVVVVVVGissa själv! ^^ XXXXXXXX Bara för du inte får sända ännu:) eller du får men du är så oteknisk att du inte vet vart du ska trycka in micken nånstans:) haha VVVVVVVV Det är ju micken/programvaran som inte funkar, inte mitt fel... XXXXXXXX Haha :) tror inte det är det som är felet. Det ska gå (tycker bara det är lite dyrt att åka upp just nu) VVVVVVVV Så även jag kommer få börja sända snart? XXXXXXXX Hade varit min ide men du vet det kostar timpriset u know the old one (ta det privat) Det med Xx:en är VV:ns bästa vän och man blir rent ut förbannad. Den här snubben som vi kan kalla som säger detta till XX sitter och sprider ut dynga om honom och smutskastar han som person. Vet att VV blir oerhört besviken och ledsen över det som sägs om honom men vågar inget säga ifall han ska få mer skit. Hur vanligt är detta? Jo väldigt mycket vanligt. Varför ens lägga upp sånt här skit där det sitter en massa miljoner folk världen över. Dessutom är gruppen uppe så vem som helst kan bli medlem där. Inte ens en tanke att anmäla gruppen för vårdslösheter heller eftersom gruppens administratör är just XX. Men allt fler grupper läggs till på facebook och ju fler grupper ser ner på folk och börjar trackasera och hota folk. För det här med nätmobbare gör livet till ett helvete för tusentals barn och ungdomar världen över. Mobbningen skördar även unga liv. En ung kanadensiska orkade inte med sina plågoandar längre. För knappt en månad sen tog hon sitt liv.Uppger källan: http://www.aftonbladet.se/wendela/article15612577.ab Och varför stoppa facebook detta som Freids gick ut med att försöka stoppa det här med nätmobbning. Asså jag blir bara mer förbannad över att ens den sidan finns kvar. Han eller hon som sitter där och startat hela skiten sitter och förmodligen bara och skrattar och tjänar miljoner på allt skit folk skriver och lägger upp. Han/Hon struntar förmodligen i om nån 14 årig tjej)kille tar sitt liv bara upphovsmakaren får sina pengar. Då kan sidan lika gärna stänga ner sin sajt och göra något annat för sitt liv i stället. Jag sökte ju om det här med nätmobbning facebook på google och fick upp ca 81 100 resultat. Så det är inte bara jag som tar upp detta med nätmobbning. Fick även i går veta via min blogg att en av vår kommuns skola skulle ha just om detta i dag. Anledning att jag fick det är att jag är själv förälder och har barn som är utsatt på facebook varav en av mina barn inte ens får komma närheten av ordet facebook pga att hon har blivit utsatt för trackasering. så nej jag kommer snart stänga ner skiten där inne. Gick ur den där gruppen idag och ringer eller ens smsar den här snubben ska jag kanske be han fara åt helvete. Säger han ett enda ord i radio så kommer jag ta med den ansvarige som har med deras station att göra och få han avskedad. Så stå på er barn, ungdomar och vuxna. Jag är en av er som vill verkligen få ett stopp på det här med så kallade nätmobbning. Kram på er. Och som vanligt så finns jag på msn: natahlie.berglund@hotmail.se

Inga kommentarer: