torsdag 29 december 2016

2 utdrag från min blogg " Allmänt Ljusdal "

fredag 14 juni 2013

Skolavslutningar 2013

Råder skolavslutningar runt om i sverige och så även här i Ljusdal. Har varit en oerhört jobbiga två terminer. Och kändes skönt att få höra min yngsta dotter sjunga "Du är allt" inför hela skolan och dess föräldrar och personal.

Trotts att hon var förmodligen jättenervös sjöng hon oerhört bra. Låten är "Du är mitt allt" är så mycket mer än en bara en låt med text. För mig som förälder en låt som beskriver hur med all sin kärlek ska bära med sig det hjärtat inte vill säga. och när orden klumpar sig och man inte vet vilken sten man ska hoppa till. låten hon valde var ett starkt mod att våga visa hennes kämpar vilja och att hon är stark att stå i mot den mobbing hon varit med om på hennes skola.

Jag är glad att hon har den viljan och önskar att flera barn tar insanativa och vågar säga stopp till mobbning. Trodde aldrig att det skulle bli så här men som jag förutsades för ett antal år sen skratta de bara åt mig. Och jag är så glad att den här skiten är över och att hon till hösten slutar på den där skolan och byter skola till hösten.

Jag hoppas hon en dag slår tillbaka och visar vilken talang hon har. För det har jag hört och sett en hel del att vi barn och vi vuxna som är lite annorlunda har talang.

Efter att hört och sett många gamla som nya elever från Höghammar har enormt talang. Se bara filmerna " Hur många lingon finns i världen" och "Småstadsliv"

Och inte tala om musikalen "Elvis" de är så man gläds av njutning att höra dem sjunga och spela teater och bara få se dem är oerhört tacksam för. Kan skratta mig lycklig för att jag varit en av dem som fått gått på samma skola som dom och att några  av dem gick där när jag gick där.

En annan begåvad tjej inspererande mig för ett par veckor sen då jag hörde hennes låt på youtube. Och det är inte bar hon utan även en kille från Gävle..


Så visst kan man och jag lovar att min dotter en dag kommer slå tillbaka och då kommer det svida hårt i våra hjärtan. För hon har begåvning, talang och en insperation som är mycket över än allt annat.

torsdag 16 maj 2013

Skriker av smärta

Skriker av smärta. Har hållt mig på avstånd, backat ett steg bakåt..Är nu tillbaka igen..Är inte ett dugg förvånad av denna vidriga disskrikerande skitkommun och dess jävla sandlådefassoner..Det är så man tycker tre åringar är mer vuxna än skitiga politiker och skit som gör dagens samhälle till ett rent helvete..Känner mig medlidande med den kvinna jag läste om på facebook. Jag var där inte hos henne men jag var där. Jag låg på en säng jag skrek av smärta. Såg mina barn försvinna bort från mig..Skulle bli mina fem värsta jävla år. Söka och söka den man som skulle få mig att bli stark som skulle ta mig ur socialas jävla helvete. Jag förlora mina älskade små änglar som betydde allt för mig, som jag dela all min kärlek med, som jag såg, som var med dem i leken fast jag bara satt och såg på..Göra saker med dom..Jag fanns där när deras pappa valde bort jobbet och stack till kompisar och söp. Jag var med dom när näst in hela Hälsingland blev strömlös den natten dan innan lucia..Borta var den man som jag trodde jag älska men som var en stor skit..Fanns ingen hjälp, sökte hjälp. Den som tog mig till jorden kosta mig min bästa väns vänskap, men hon gav mig tips om vilken väg jag skulle börja..Idag är jag stark och ingen ska ta mina älskade änglar ifrån mig igen..De sår som jag har kommer jag alltid att bära med mig..Alla jävla kränkande skit som den här kommun sagt, gjort både mot mig och min familj, mina vänner och de som stått i min närhet och sett på. Det största såret är att förlora mina barn.

Inga kommentarer: