torsdag 29 december 2016

Utdrag från min blogg " Allmänt Ljusdal "

torsdag 14 mars 2013

Lyssna och lär

Är inte mig själv just nu. Är så ledsen, gråter och vart annat. Försöker kämpa. Men gråter som fan. Att som förälder ska behöva igenom gå att ens lilla älskade barn blir mobbad och utfryst från sin skola är det värsta som ens förälder kan tänka sig. Att höra lärarana inte kan hantera att deras elev vart och varannan dag gråter och inte kan utrycka i ord sina känslor är förjävligt. Gör så ont i mig. Blev lite bättre av att höra att hon ser fram i mot att få byta skola men ändå kännder jag igen mig själv i mitt lilla barn. Jag  var också där på en skola min bror hade flyttat till en ny skola fått vänner och allt medans jag själv stod där med min så kallade idoter som vänner. Jag hade ingen som lyssna på vad jag ville, var också insyängd i en bubbla av att inte kunna känna känslor. Men att man själv ska få se sina egna barn gå igenom samma sak är förjävligt. När man tog upp det här för fyra år sen om hur det skulle bli när mitt barns syskon skulle följas åt till särskola sa de at mina barn inte var jag och att de inte  skulle bli som jag hade haft det när jag gick i skolan. Nu fyra år senare så har de fått upp ögonen och insett att jag hade rätt. Att det är precis så som jag förklara för dem då. Inte undra på att det bytts ut tjänstefolk på det där kommunhuset. Fel och brister, skandal på skandal. Jag ber till Gud varenda dag att det nya riket en dag kommer. Hatar denna jord och satans prövningar. Vet när han försöker nå mig, vet när han ska gripa in, Men han når mig inte han får mig bara bli ledsen och mer ber jag till Gud om att han ska ta hand om mig. Älskade lilla barn håll ut, vi tänker på dig, vi ber för dig, låt inte de där tjänstefolket få dig fast. Jag och pappa älskar dig, alla älskar dig. För att det finns inget värre än att höra och se ens barn bli offer för skolmobbing. Önskar av hela mitt hjärta att det snart är över och man inte ska behöva känna smärta av att ens barn mår dåligt av att gå och vara ensam en hel dag i en skola där vänner är som små kryp. Älskade lilla barn mamma älskar dig. Jag finns för dig, vi finns för dig, vi ska kämpa oss igenom det här du och jag, pappa och du, syskonen och du, bonusföräldrar och du, lärare och alla kring dig om ser dig. Tsm klarar vi det här. Var stark lilla älskade barn. Älskar dig, vi älskar dig.
=====================================================================
För jag Står bredvid och ser dig falla. Står där bredvid ser dig reagera, Står där och ser på hur du bollas mellan dina så kallade vänner. Står där bredvid ser dig går med sorgsna steg bort från dina så kallade vänner. Står där bredvid där du ligger på soffan och gråter av smärta av att inte vara som alla andra. Står där och ser på hur allt inom mig rivs upp igen allt helvete som går om igen som en repris i mig. Det lilla barn som faller är ens förälders lilla älskade barn..
Mobbing är det värsta en förälder och ens barn kan råka ut för.

Inga kommentarer: