onsdag 30 november 2016

Att leva med Ptsd

Tidigare idag skrev jag om hur det var att leva med ptsd. Jag tänkte vidarutveckla en händelse som utspelades på Psyk när jag var där nu sist. Och som jag själv upplever när jag är hemma och det uppstår konflikter mellan mig och min man.

När han höjer rösten åt mig blir jag rädd. Jag känner kroppen stelnar och jag vill bara ha slut på hans hårda kommentarer. Jag går till sovrummet (den enda flyttväg jag hittar) (kan vara barnens rum med ibland). Hur som helst sätter jag mig på sängen. Han kommer efter fortsätter vara lika hård. Skriker hör vad jag säger..osv.

Jag säger upprepande ord: Gå, gå ut härifrån, snälla gå. Jag börjar gråta, får panik. Till sist blir svag i hela kroppen.

Den här unga kvinnan på psyk gjorde mig påmind om när jag kommer i pressande lägen tex som jag nyss berättade om.

Inga kommentarer: