onsdag 31 oktober 2012

Vad är en äkta vän?


Vad är en äkta vän? lyder min rubrik. Så sant som det är sagt. Vet att många funderar på vad är igentligen en äkta vän. Själv av egen erfarenhet har jag aldrig haft en äkta vän. Inte sen jag träffa mina vänner på rikets sal. En sann äkta vän står kvar oavsätt hur många fel den andra gör eller säger. Den finns alltid kvar när du vänder blicken och går eller när du står kvar och ser in i din väns ögon. En äkta vän är pålitlig och finns vid din sida under alla perioder. även när du själv mår skit och är svag. En äkta vän kan man bråka ordentligt med men ändå dagen/timmen efter kommer hon/han kanske bli sams igen. En äkta vän är ärlig och det är roligt att höra även när man kanske ibland måste ge en "vit lögn" som sedan jag upptäcker var en lögn. En vän äkta vän finns där när allt känns som ett helvete och hjärtat känns som sten. En äkta vän håller tyst då man talar i förtroende mellan 4 ögon och skvallrar inte till andra. En äkta vän kramar om dig när du mår dåligt och peppar dig när du har det svårt. En riktig vän blir inte sur om du ringer mitt i natten för att säga att du vill dö eller du bara vill prata för att du känner dig ensam. Så för mig är Jehova min bästa vän och även min underbara äkta man.

Inga kommentarer: