onsdag 5 januari 2011

Information !!

Det är svårt att jobba med människor som inte vill eller menar allvar med beroenden, missbruk osv. Det är svårt när personen man försöker hjälpa inte inser att familj och vänner lider och att de såras pga människan inte längre har kontroll över vad som händer och inte vill inse att han/hon behöver hjälp.

Det är svårt när man ska ta tills sig kunskap om något som är svårt, det är som när man lär sig cykla man trillar omkull och slår sig eller som när man ser en människa drunkna och man inte vet om man ska våga hoppa i och rädda personen eller stanna kvar på stranden och titta på.

Innan jag börja min så kallade väg mot tillfrisknad och innan jag en s visste vad tolvstegsprogram och sinnesrobönen var kunde jag bli tokig på folk kring mig.

Jag hade svårt att säga att jag älskade mina barn, svårt att visa känslor, svårt att ta till mig kritik utan att jag bar på en enorm skuld efteråt. Minns jag slängde en gaffel på min exman för han gått bakom ryggen på mig.

Att jobba på sig själv är svårt, speciellt vuxna barn. Det är så mycket från barndomen som följer med. Vuxna barn som levt under föräldrarnas missbruk, misshandel kanske även på dig. Minnerna följer med dig vart än du går, vart än du är eller hur gammal du blir. Ju yngre man tar tills sig av att kunna jobba på sig själv ju bättre är det för dig själv. Eftersom det är så mycket som tar skada om man väntar alltför länge. Tex: hälsan och kroppen tar skada, vänner och familj tar skada, immunförsvaret sänks och man drar på sig lättare med sjukdomar.

Att visa känslor är väldigt svårt. Ett tips är att skriva om dem om man har svårt att prata om dem. Ett annat sätt är att krama kudden eller något husdjur man älskar..Men se till att våga gråta ut ordentligt. även om man har svårt att gråta. Många vuxna barn har svårt med gråt. Kan säga så här kroppen är som en tickande bomb, börjar man inte inse hur illa det är med sin hälsa så risker man förtidig bortgång.

En studie visade visade att barn som växte upp på 60 - 70 - 80 talet löper stor risk att dö i någon form av sjukdom. Mest vanligt är hjärt och lung sjukdomar, följt av cancersjukdomar och Aids.

Anledning med hjärt och lungsjukdomar och cancer är pga alla missbruk som skadar din hälsa. trots varningstexterna på cigarettpaketen, snusburkar och alkoholdryckerna så köper människan ändå dubbelt mer än i början på 1900 talet.

Att aids är en del av dödsorsakerna är för de människor som har ett rejält sexberoende, och inte kan behärska sina behov.

Nej det är dags att ta sig en funderare på vad man vill med sitt liv och börja leva ett friskt och hälsosamt liv. Så man i framtiden kan njuta av att se sina barnbarn leka eller sina barnbarnsbarn.

Ta hand om er och du..

Klicka på de googelannonser som finns i bloggen..Det är intressanta och du finner även tips på hur du kan hjälpa dig själv vidare.

Kram.

1 kommentar:

Jennifer woodward sa...

Jag heter Jennifer Woodward och jag kommer från Kanada. här är mitt korta vittnesbörd om hur jag fick tillbaka min kärlek ... Efter fem års äktenskap fick min man och jag krångla tills han äntligen lämnade mig och flyttade till Kalifornien med en annan kvinna. Jag kände att mitt liv var över och mina barn trodde att de aldrig skulle få se sin fladdermus igen. Jag försökte bara vara stark för barn, men jag kunde inte kontrollera smärtan som plågade mitt hjärta, mitt hjärta var fyllt av sorg och smärta, för jag var verkligen kär i min man. Varje dag och natt tänker jag på honom och vill alltid att han ska komma tillbaka till mig, jag var verkligen upprörd och jag behövde hjälp, så jag letade efter hjälp online och stötte på en webbplats som erbjöd Dr. OGBOKO. kan hjälpa mig att få min man tillbaka med sin erfarenhet och vägledning. Jag kände att jag var tvungen att försöka. Jag kontaktade honom och han berättade för mig vad jag skulle göra och det gjorde jag och jag bar allt in. 48 timmar senare ringde min man verkligen till mig och sa att han saknar mig så mycket och barnen och lovade att aldrig lämna mig och barn igen, så underbart !! Så kom han tillbaka med mycket kärlek och glädje, och han bad om ursäkt för sitt misstag och för. Sedan, från och med den dagen, blev vårt äktenskap starkare än tidigare, allt tack vare Dr. OGBOKO. han är så mäktig och jag bestämde mig för att dela min berättelse online att Dr. OGBOKO är en riktig och kraftfull trollkarl till vilken jag alltid kommer att be om att leva länge för att hjälpa mina barn i tider av problem om du är här och du behöver ditt ex tillbaka eller din man har flyttat in hos en annan kvinna, gråter inte längre, vänd dig till den här kraftfulla mannen och fråga
nedan - hans kontaktuppgifter ...
E-post: spellcasterogboko@gmail.com