lördag 23 juli 2016

Nyckelhålets hemlighet.

Nyckelhålets hemlighet. Det vill säga när folk stirrar på en och man tror man har pest eller nått liknande. Hur som helst så skulle jag vilja berätta varför jag kallar detta för ett nyckelhål.

Jag var kanske 12 - 15 år eller nått sånt när jag insåg att min pappa ofta satt i källarplanets vardagsrum och kollade tv eller satt och lyssna på musik. Han drack ofta på den tiden. Hur som helst hade vi även våran dusch där nere, samt tvättstuga och sånt och två förråd.

När man kom ner till källaren kom man ner direkt till vardagsrummet. Och varje gång jag kom ner kändes det som om min pappa klädde av mig med sin blick. Värst vart det när han var berusad av alkohol.

Jag våga knappt duscha där nere pga att vi hade bara draperier för duchrummet. Och jag kände sånt obehag att jag drog mig in i det sista att duscha.
g äcklad
Gick bra när inte gubben satt där men när han gjorde det var jag livrädd att gubben skulle se mig naken. På den här tiden var jag livrädd för män.

Hur som helst så bad jag till mamma att jag ville duscha inne i badrummet på övervåningen när min pappa satt där nere i källaren. På senare år innan mamma gick bort i canser fick jag veta att hon kände till mitt problem med pappa.

Men det var inte bara det som jag kände mig äcklad och uttittad. Liknande problem har varit en del män min syster varit tillsammans med också.

Känt mig äcklad och rädd. De taffsa på mig och sa en massa äckliga kommentar. Minns en man hon hade. Han var på besök hos min syster och hade med sig en liten hund.

Jag vakan mitt i natten och hörde hur de flåsa och hade sig innefrån hennes vardagsrum och plötsligt hör jag mannen säga nått om att han ville jag skulle ha sexuellt umgänge med hans lilla hund.

Jag blev livrädd och börja störtgråta och ville därifrån. Som tur var så av bröt de sitt flåsande och min syster kom in och lugnade mig och inget hände.

Nu senaste tiden har sånt här dykt upp igen i mina minnen och jag känner mig uttittad genom vårt titthål på våran ytterdörr.

Jag kan få för mig att folk tittar in genom fönster och dörrar osv. Värst är att vi har ju badrummet mitt i mot ytterdörren. Så jag säger ofta orden: "Inte titta".

Går lite lättare nu eftersom jag har tejpat för det där titthålet.

Men ändå det känns bedrövligt...Jag var ju bara barn på den tiden. De var vuxna män..De borde ha insett faran och inte göra sånt som är förbjudet.,

Men nu ska jag kämpa mig fram försöka fokusera på må bra, Och försöka lägga allt bakom mig.

Inga kommentarer: