söndag 31 juli 2016

Lite olika minnen från fb.

Tänkte dela med mig av lite skriverier jag skrivit genom fb denna dag. Kan kanske bli fler sådana inslag längre fram här i nattbarn.

Den 31 juli 2013 kl 12:40 ·
Du kan få vem som helst att falla som en pall framför mina fötter.
Men att sitta och ljuga och påstå man är en annan person bakom rodret där går gränsen.
Du kan få vem som helst att lyssna på dina ord.
Men jag ser rakt igenom dig oavsätt om vi sitter flera mils avstånd och är på internet.
Du kan få vem som helst att dikta hop en smörja som är dess like.. 
Men det finns saker du aldrig vet om mig eller om din vän.

Den  31 juli 2015 kl 21:04
För mig är vänskap som en oslipad diamant.
Jag menar att vill jag vara nåns vän ska jag känna personen på djupet
det vill säga av hela mitt hjärta inte inte så där ytligt, kallt och tråkig.
En äkta vän för mig ska man kunna våga lita på, skratta med, finns där när nån av oss faller.
Känner många som kan vara mina vänner, men fåtal av dem känner jag inte.
Även om man träffats nån gång ibland, så känner jag inte dem.
Inte som på djupet, inte som den där oslipade diamanten.
Sann äkta vänskap för mig gör ont när nått går sönder,
hjärtat bankar och smärta och gråt väller upp och jag blir oerhört sårad.
Vill skrika ut min smärta av vindar av känslosamma stormar.
Så att påstå att jag har vänner är inte det samma om en sann äkta oslipad diamant.

Inga kommentarer: