fredag 9 september 2016

Uppmaning

 Fick uppmaningen att fortsätta blogga igen. Vet dock inte vad jag ska skriva om. Eftersom jag känner ingen lust till det. Skulle ha haft barnen i helgen. Men blev inte så pga mitt ex hade misstolkat utredningen som gjorts och att jag gjorde något som jag inte velat göra sist när min Äldsta dotter var här.

Men vad ska jag göra då när hon skriker, hotar, surar och mår rent psykiskt dåligt. Och när hennes pappa inte tar sig tid och lyssnar och har inte den förståelsen med barnen så som jag har. Sen att de där snubbarna på soc drar fel slutsatser och sånt. Samt att mitt ex ljuger ihop sagor för dem och jag blir lidande i slutändan.

Det som är lustiga är att soc ringer inte till mig och frågar ut mig när mitt ex påstår sig pratat med dem förra veckan. Känner mig bara så himla ensam med allt här i kommun och att de inte ens kan lyfta sin rumpa och se andras behov utan bara ser ner mig som jag skulle vara en dålig förälder. Så har det varit i typ 9 år om inte längre.

Att det är mig det är fel på, att det är jag som är den dåliga föräldern. Men att mitt ex går fri och att han är den gulligull föräldern.

Det som är komisk är att mitt ex läser aldrig sagor för barnen, han sjunger tex: " tula hem, tula vall" för dem. Han har knappt inte tid att sätta sig ner och prata med dem. Gör han det så är det mest skämtprat som kommer ut ur munnen.

Och barnen får typ slava med hushållet. Tex diska, tvätta, städa. Och att deras hem ser ut som en soptipp än ett hem som är rent och helt.

Helst vill han mitt ex skippa förhör och utredningar från soc. Och det kan man förstå för då kan  han ju inte vara så som han vill det ska vara med att låta barnen slava under hans pipa.

Det finns gränser ur hårt man ska låta sina barn ta hand om hushållet. Men inte göra det dagligen för att föräldrar ska lata sig.

Så just nu mår jag verkligen inte bra och bara fokuserar mig på ta mig igenom dagen och ta mig igenom i morgon det är är något jag får ta då.

Kram på er.


Inga kommentarer: