söndag 7 augusti 2016

Googlade:

Googlade och läste lite om hur anhörig ska kunna hjälpa en med Pstd.
Fann denna länk:
http://www.andrasprak.su.se/polopoly_fs/1.47861.1326708231!/PTSD_vuxenstuderande.pdf

I och med den så kom jag tänka på mitt nyckelhål igen. Ni vet den som säger " Inte titta". Jag kom att minnas en händelse tror jag gick i ettan eller tvåan. När vi skulle ha gymnastik. Killarna brukade spoinera på oss tjejer via nån slags väntil mellan tjejernas och killarnas omklädersrum. Jag minns jag blev väldigt ledsen över de hade sett min kropp och vågade knappt inte byta om när det var gymnastik.
Efter upprepande och lyhörd mot läraren så fick jag gå tio minuter före de andra och duscha.
En annan gång. Jag hade börjat i trean. Och de hade såna där bås på toan så man kan kika över till nästa bås. Ett tillfälle kom klassens pajas in och ställde sig på toastolen och spionera på mig. Jag blev så rädd och efter det vågade jag inte gå på toa på rasterna utan gick så långt att jag kissade på mig. Efter det så fick läraren upp ögonen och jag fick gå på toaletten före innan vi skulle få ha rast.

Inga kommentarer: