fredag 12 augusti 2016

Skolorna börjar snart igen.

Skolorna börjar snart igen runt om i landet. Själv har jag slutat för många år sen. Men jag har barn som går i skolan. Och för dem kommer det här bli en tuff tid för dem. Speciellt för mina döttrar. Den äldsta börjar andra året på gymnasiet. Vilket blir ensamt för henne pga hennes pojkvän inte är kvar på skolan. Och hon får brottas med både utstöttning och press.

Min yngsta dotters bästa vän börjar på ny skola "första året på gymnasiet" även hon får utstå en massa press från sina med kompisar. Och kommer förmodligen bli rätt utfryst.

Detta är något som förekommer i många skolor runt om i landet. Och jag vill uppmärksamma att vara lyhörd om ni märker att era barn visar tecken på nedstämdhet, våga prata med dem, ställ frågor som kan hjälpa era barn att stå upp för mobbning.

Var även lyhörd på nätet det vill säga facebook, snapchat, kik, instagram. osv där våra ungdomar vistas mer och mer på dagarna,


Inga kommentarer: