lördag 20 augusti 2016

Upphittad på facebook

Många tror att ett självmordsförsök är en självisk flykt, eftersom personen inte bryr sig om de som blir lämnade.
Jag kan säga er att när en person kommer till den punkten tror de verkligen att deras anhöriga kommer att få det mycket bättre när de är borta. Detta är psykisk sjukdom och inte egoism. Sanningen: depression är en fruktansvärd sjukdom och tycks obeveklig.
Många av oss har varit nära kanten och vissa har förlorat vänner och anhöriga. Låt oss öppna ögonen för varandra och sluta sopa psykisk sjukdom under mattan. Om jag inte ser ditt namn, så förstår jag. Får jag be min familj och vänner att vänligen kopiera och klistra in denna status i en timme för att ge en stund av stöd till alla dem som har familjeproblem, ohälsa, kamper eller farhågor av alla slag och behöver bara Veta att någon bryr sig! Gör det för alla av oss, för ingen är immun. Hoppas få se detta på väggarna bara för moraliskt stöd. Jag vet att några kommer!!! Jag gjorde det för en vän och du kan också.

Inga kommentarer: