fredag 19 augusti 2016

Om går dagen

Igår var jag till min kurator igen tsm med min man då vi hade en informationsmöte om min pstd. Till en början gick allt som det skulle men så svimmade jag av i stolen. Eftersom det var mycket påfrestande samtal. Jag är typ van att jag rätt som det är svimmar av. Mest är det när jag får blixtont i magen och måste typ besöka toalett.

Mycket är pga ekonomin, oro, stress som löper ihop att jag blir så stressad att jag inte kan hantera vad som händer.

Det kan vara typ som när jag ska passa bussar, ska iväg på resor osv. Minns jag hade rejäla magsmärtor när barnen var mindre och man skulle iväg på utflykter och sånt. Det var så pinsamt att jag inte inte vart jag skulle ta vägen. Ofta utlöste min stress till så jag fick migrän.
Tror jag var borta i ca 5 - 10 minuter. 

Anledning för att jag svimma av var nog för jag har inte förstått hur allvaret med pstd. Eftersom jag haft så mycket som ska fixas sen jag kom hem från Gävle. Med ta kontakt med läkare, få tid hos kurator, pratat med soc, om både mig och barnen, godman, osv. Så inte undra på att jag svimma av. Samt att jag känt oro för min man med hur han ska ta hand om mig här hemma och kunna sätta gränser på rätt sätt utan att puttra och bli arg så fort jag försöker säga något.

Jag visste att jag ibland är som en  liten flicka ibland, ibland tonåring ibland vuxen. Ibland känner jag att jag inte vill leva med allt. Men så kommer det en liten solstråle som säger " ge inte upp, det här fixar du."

Känner mig ibland som jag är på en tävlingsbana där man ska springa över en massa hinder. antingen är det svåra eller enkla saker. Så kommer man till det svåra hindret och man vill försöka hitta kryphål för att smita men det inte går. Så får jag vänta nån dag och lösa det då istället. Är nog därför jag gillat att spela Forge of Empires
 Eftersom där får jag tänka till och ha tålamod att invänta rätt saker ska dyka upp.

Inga kommentarer: