söndag 7 augusti 2016

Kom och tänka på !

Kom och tänka på ett par nya händelser ja varit med om i mitt liv. Det första är när jag var ca 17 år. Jag var tsm med en snubbe. Och fick veta att han var tsm med en annan. Jag blev jätteledsen när jag såg dem. Det börja med att jag ryckte av hans keps som hon hade på sig på vägen hem från skolan. Senare på veckan en onsdags kväll fick jag tag på henne på discot vi brukade gå på. Och drog henne i håret av ilska. Vet inte vem som tog mig bort men tror det var min bästa vän som senare genom åren blev min svägerska.

Det sluta inte inte där. Utan på torsdagen kom han min pojkvän och jag stack i väg. Efter mig kom min bästa killkompis och drog ner mig från tågrälsen och sa nått i stil med " fattar du ingenting det är mig hon vill bli tsm med. Därför tog hon din pojkvän."

Nått år senare var det samma sak igen. Min pojkvän hade ljugit för mig och påstått att han skulle ha barn med någon annan osv. Men då var det typ slut mellan oss i ett par månad och jag hade träffat en annan. Men han fortsatte att trakassera mig och få mig ur balans så jag gjorde slut med han jag var med. Vi var åter på det där discot när allt börja igen och jag blev så arg att jag kasta mig på honom bakifrån och fick ner han på marken. Men han var starkare än jag så han slog till mig. Efter det så grät jag i min pojkväns famn på vägen hem. Vet inte om han försökte att gå i mellan.

När jag sista året gick på gymnasiet var jag livrädd att han skulle komma in genom porten där jag gick. Minns jag ofta stod och såg ut över skolgården. I bland hände det att jag fick syner att jag såg honom. Men han hade slutat då. Minns den dagen då vi skulle flytta upp till heden. Jag blev så glad eftersom jag mådde verkligen inte bra där på min gamla skola.

Och jag återhämta mig skapligt efter det. Men så kom sommarlovet och mitt avslut på gymnasiet. Det börja med att jag blev jättenervös och låste in pappas bilnycklar, jobba som en galning för att slippa vara hemma. När jag var hemma trakassesa min fd pojkvän på telefon och sak samma gjorde min dåvarande pojkvän. Samt att jag blev tröttare och tröttare och min pappa bråkade med mig om allt. Till slut fick jag nog och köpte ut öl och överdoserade medicner.

Att jag kom och tänka på de här händelserna var och är att beblandar jag mig med fel sorts människor så kan det leda till dramatiska saker. Som i slutändan kan skada. Inte bara mig utan även andra i min omgivning.

Inga kommentarer: