söndag 14 augusti 2016

Mitt 100:de inlägg

Det hundrade inlägget handlar om allt. Det vill säga hur jag kom på att börja skriva om Al-anon, vuxna barn, barn till alkolister osv.

Jag är själv ett vuxet barn. Jag växte upp med en familj där min pappa drack rätt ofta. Jag blev mobbad i skolan från förskolans första dag (numera kallas det för sex års.) Blev mobbad tills ja slutade gymnasiet. Inte så där då de slog mig men jag var utfryst och kalla mig dumma saker om mitt dåtida namn.

 På gymnasiet blev jag sexuellt utnyttjad av killar.Och blev på kuppen gravid med en av dem. Men jag blev tvingad till att göra abort vilket jag har ångrat så i mina dar.

Att jag börja skriva nattbarn var för att hjälpa och stötta andra som har liknade problem. Och veta att man aldrig är ensam med dem.

Var när jag träffa min nuvarande man och jag såg likheter med min bakgrund. Han ger mig styrka till mitt skrivande. 
I dag ger även min kurator mig styrka att skriva. Och i veckan ska jag också börja läsa mig till om min pstd diagnos som jag fick nu sist jag låg inne på sjukhuset. 

Att det tog så lång tid att få både soc och sjukhuset att fatta är nog pga brist på kunskap hos dem. Men jag ska vinna över min pstd. Kommer förmodligen inte komma över att jag har det men jag kan få det bättre. Sökte igår på google om symboler för det och fann det här bland annat.






Tänkte jag skulle göra armbandet där. Så jag ska fixa fram lite matrial till det.

Så grattis nattbarn till det hundrade inlägget. :)

Inga kommentarer: