onsdag 31 augusti 2016

Facebook upphittat

Man skall aldrig döma någon. En 15 årig flicka håller hand med sin 1- årige son. Människor kallar henne för slampa, ingen vet att hon våldtogs vid 13 år. Folk ringer en annan kille och kallar honom fet. Ingen vet att han har en allvarlig sjukdom som orsakar honom att vara överviktig. Folk kallar en kvinna för skallig, men de vet inte att hon har cancer. Kopiera detta om du är emot mobbing och annat skit som händer runt om i världen!!

***************************************************************** 

Tänkte på en medelålders man när jag läste det där om att en fok ringer och kallar en annan kille för att vara fet. 
Det hände i våras då jag låg inne på sjukhuset. När som bäst min man behövde hjälp kallade hans så kallade vän honom för att vara fet. Min man tog väldigt illa vid sig av det han läste på displeyn på sin mobil. Efter det upphörde allt med sin nära vän. Han svarar inte när man ringer, han svarar inte på sms och till råga på allt blockera han både mig och min man på facebook. 

Hans så kallade vän vet inte varför min man mått dåligt och varför han är överviktig. Men ändå valde han att se ner på min man och kalla honom fula saker. Än idag mår min man dåligt för att hans så kallade vän inte finns där.

Jag har stöttat min man i flera år och talat om att äkta vänner gör inte så. De sitter inte och hånar och säger dumma kommentarer och går bakom ryggen och babblar strunt om andra. 

Detta är nattbarn och jag är emot mobbning och annat skräp som händer runt om i världen.

Inga kommentarer: