Antar att man ska sova om nätterna. Men det var ett tag sen som jag var uppe en hela natt. Borde nanna kudden för länge sen. ME nklockan är sex på morgonen sover ja nu så vaknar ja i eftermiddag.
Min mysnalle till man sover och vill inte väcka honom. Amen han ska ju jobba om ca fyra timmar så det får vara.
Att vara nattbarn är jobbigt i längden man blir tillslut så trött och man vänder på dygnen och ja får enorm migrän. OCh följden ka nbli att mina älskade barn blir drabbad i slutändan.
Innan ja satte mig här och logga in på beroendesajten facebook så läste ja ur ”En dag i taget i Al-Anon”
Dagens text löd:
Det är ganska vanligt att man i vissa Al-Anon grupper tror att vi går på möten för att lyssna till andra människors tragiska berättelse, detaljerade beskrivningar som vi kanske kan identifiera oss med. Detta är en  – men bara en – av Al-Anons funktioner. Nät berättarna tenderar att bli upprepade referat om alkolistens missgärningar lär vi oss ingenting. Vilket nytta har vi av det ?
Om jag vill veta hur mycket hjälp ett möte ger mig ska jag ställs mig följande frågor:
Hur många av människorna här har lärt sig  någonting nytt i kväll om hur vi kan tillämpa Al-Anons principer ?
Hur många har berättat någon konstruktivt, som jag inte kan ta till mig och ha nytta av ?
Dessa frågor utgör den enda säkra måttstocken för att bestämma hur värdefullt ett möte verkligen har varit.
Dagens påminnelse
Det jag säger på ett möte ska inte vara en detaljerad beskrivning av någon annans fel och brister. Jag har kommit för att lära mi hantera mina besvikelser och svårigheter och för att dela med mig till andra i Al-Anon av det jag ar lärt mig. Personliga angelägenheter kan jag diskutera med min sponsor eller med enskilda Al-Anon-medlemmar.
Citat löd:
”När vi diskuterar principer och undviker personliga problem kan vi skapa verkligt värdefulla Al-Anon-möten.”

Så åter till där jag sitter nu framför datan och ler ut i köket. Tror det var Busan som nös nyss från stolen mittemot. så man är inte ensam om att vara vaken här hemma. Åtminstånde Lina och Busan är vaken. Mimmi vet jag inte hon sover nånstans förmodligen i deras säng.