fredag 31 december 2010

Årets sista dag !!

Då var det dags för årets sista dag igen. Den här bloggen är ju lite speciell eftersom den handlar om Alkohol, droger, vuxna barn osv. Så det här inlägget blir en tanke till dom som önskar livet var slut och vill inte leva längre. Ja ni kommer förstå varför när ni läser.

Året var 1994 på väg in i nytt år. Jag och min bror (plastbror) var på väg till ett par kompisar i Årsunda strax utanför Gävle för att fira nyår. Skulle bli en rejäl fest. Jag vet liksom inte vad som igentligen flög i mig men jag var rejält full. Slog i näsan när man skulle kliva upp från toaletten och slog rakt i n i handfatet mittemot så näsblodet bara forssa, inte blev det bättre då man skulle plumsa ut i snön (barfota) för att skåla in det nya året. Jag minns jag stod på en spark och hälde ut innehållet eftersom jag var rejält på lyset för att veta hur man skulle dricka ur glaset. Hur som helst efter det så hamnade man under en säng med en kompis för vi ville ha någonstans att sova, men där vågade vi inte ligga länge till eftersom det låg en kärring ovanpå sängen och var sängvätare då hon blev full så vi tog in i garderoben. min kompis la sig på en hylla och som tyvärr inte höll så vi flydde lika snabbt därifrån som vi kom. När jag passerade ett av rummen såg jag min bror ligga där på en madrass och jag blev jätteglad. Men eftersom han inte reaggerade så ställde jag mig framför fönstret och just när jag skulle hoppa kom ägaren till huset och tog ner mig. Jag hade ju bestämt mig ju.

Men jag kom över den händelsen. Nästa gång jag skulle fira nyår var hemma hos min syster när hon bodde i Norrbo en bit utanför Bjuråker. Året var 1995. Det var inte meningen att jag skulle bli så där rejält full men jag med mina häxblandningar kan man aldrig veta vad som händer. Jag sov i tvättstugan, flummade med en av hennes katter och blev arg på en av hennes barn som sköt smällare innanför mina brallor. Den här nyårs afton slutade bra eftersom syrran kom på mig ett antal gånger. Hade hon inte gjort det  hade jag förmodligen svättats igäl inne i hennes tvättstuga.

Så alla vuxna, alla barn och ungdomar ta väl hand om er i nyår och var försiktig med alla tänkbara missbruk.

Det ska jag göra och jag ska mysa rejält med min underbara Skånehjärta här hemma.

Ni vet att ni får maila mig om ni önskar ha någon att prata med.

Så Gott Nytt År !!! // kramar om er alla som läser denna blogg.

Inga kommentarer: