söndag 12 december 2010

Min kamp !

Jag frågade min man om han blir något klokare eller rättare sagt hjälpt av att höra mina berättelser från tiden förflutet och läsa det jag skriver i mina bloggar, då menar jag denna blogg " nattbarn". Han svarade ja faktiskt. Men om det är nu lättare att läsa via bloggar hur de har blivit hjälpta så ska jag nu ta fram två tolkningar som jag mixtrade om när det gäller sinnesrobönen.

1. Ja´ve ge mig sinnesro
Att lämna det förflutna
och att acceptera det jag
inte kunde förändra.
Modet att förändra det jag vet
och förstånder att inse skillnaden.

i sammarbete att jag började studera med Jehovas vittnen så tyckte jag att Jehova var passande namn i bönen. Efter en tid fick jag även veta att Jehova är Gud men i många biblar har hans namn tagits bort och ersatts den med endast Gud.

2. Gud hjälp mig att motstå
alkoholen och drogens helvete.
Hjälp mig att acceptera
mitt förflutna och gå vidare med
mit liv som det är nu.

Jag har förstånd att förändra
mitt liv så som jag ser på det
mod att övervinna det som varit
och förstånd att inse skillnaden.
Amen.

Den här tolkningen gav jag min man för ett tag sen och ja han tog till sig bönen och rabbla den lite då och då.

Så det här med bön och meditation är en bra sätt att jobba för en god tillfrisknade.

I 11:e steget sökte vi ju i bön och meditation att fördjupa vår kontakt med Gud sådan som vi uppfattade honom.

Så då kom man åter in på sinnesrobönen för har man lärt sig bönen och man även förstår vad den handlar om så kan man skapa sin egen version av bönen. OCh som jag skrev i mina bönen var det så jag kom vidare på.

Så ge inte upp när du kommit till 11:e steget och ska gå vidare till det 12: e steget gör ibland är det bra att blicka tillbaka på stegen och se över hur det såg ut innan man började sin vandring och kom på 1:a steget att vi var maktlösa och hade förlorat kontrollen på våra liv.


Så kämpa på..det finns en väg ut.

Inga kommentarer: