Det här är kanske många som upplver är en jobbig tid för unga och gamla. Speciellt barn och ungdomar. Splittrade föräldrar, nya familjer, men mest att se nåns förälder inte en s ser sitt barn utan ser sprifflaskan eller sina andra beroende framför barnen.
Många telefonlinjer blir ner ringda, mest är nog BRIS.
Ett tips till er barn och ungdomar..Hjälp finns och behöver ni hjälp så tveka inte att ringa det går lika bra att ringa sjukhusrådjivningen 1177. De har öppet dygnet runt.
Man kan också bo hos sin bästa vän eller hos någon granne som man har bra förtroende till.
Själv ska jag till min bror och jag är nervös eftersom mina barn bor precis intill så min mamma ska dit och säga till gubben att de ska komma in till oss. Men igentligen så är det pappans jul inte min..
säger bara stackars barn att inte få ha sina båda biologiska föräldrar vid sin sida när det är jul. Jag själv skilde mig pga att deras pappa var alkoholmissbrukare och en rad andra missbruk.
Idag är jag lyckligt omgift med en underbar man som är mig guld värd. Så det finns hopp även om det ser mörkt ut..Och vi vuxna ser er barn och ungdomar även om vi kanske inte ens känner eller bor under samma som tak.
Ni får gärna maila mig om ni behöver stöd och råd.
mailadressen är: natahlie.berglund@gmail.com